Tulpen; voorouderlijke geschiedenis. Bloembollenkwekers op zandgronden.

TULPEN

(2017 - 2018)

Tulpen; voorouderlijke geschiedenis. Bloembollenkwekers op zandgronden.

Project Die Schürze / Zur Heimat. Gebaseerd op het leven van mijn oma. Zij kwam als dienstmeisje naar Nederland toe in de jaren twintig van de vorige eeuw. Binnen dit project staat het Schort centraal als beeld van dienstbaarheid, huiselijkheid en werkzaamheid.

Het Schort

(2012 - 2013)

Project Die Schürze / Zur Heimat. Gebaseerd op het leven van mijn oma. Zij kwam als dienstmeisje naar Nederland toe in de jaren twintig van de vorige eeuw. Binnen dit project staat het Schort centraal als beeld van dienstbaarheid, huiselijkheid en werkzaamheid.

De levende materie, die ontstaat en ook weer vergaat. En: in welke vorm gaat het daarna voort? De wonderlijke ervaring van mijn lichamelijke stoffelijkheid. De Knopen-reeks ontstond in een tijd van verwarring. De Strengen-reeks is ontstaan uit de behoefte om letterlijke en figuurlijke verbindingen 'te ontrafelen'.

Strengen Knopen

(2008 - 2010)

De levende materie, die ontstaat en ook weer vergaat. En: in welke vorm gaat het daarna voort? De wonderlijke ervaring van mijn lichamelijke stoffelijkheid. De Knopen-reeks ontstond in een tijd van verwarring. De Strengen-reeks is ontstaan uit de behoefte om letterlijke en figuurlijke verbindingen 'te ontrafelen'.

Vruchten en zaaddozen, in fantasie- of bestaande vorm. De verleidelijke en functionele vormgeving om het voortbestaan te waarborgen.

Vruchten.

(2006 - 2009)

Vruchten en zaaddozen, in fantasie- of bestaande vorm. De verleidelijke en functionele vormgeving om het voortbestaan te waarborgen.

Soms ontstaan er vormen die een sensuele uitstraling hebben. Speelse en kleine objecten.

Sensualities

(2006 - 2008)

Soms ontstaan er vormen die een sensuele uitstraling hebben. Speelse en kleine objecten.

Naast ruimtelijk werk, maak ik ook tekeningen en etsen. Zij komen voort uit de ruimtelijke objecten of gaan daaraan vooraf. De tekeningen geven organische vormen weer, al dan niet aan de fantasie ontsproten. Door onverwachte vormgeving, verras ik mezelf ook geregeld.

TEKENINGEN / ETSEN

(2006 - 2009)

Naast ruimtelijk werk, maak ik ook tekeningen en etsen. Zij komen voort uit de ruimtelijke objecten of gaan daaraan vooraf. De tekeningen geven organische vormen weer, al dan niet aan de fantasie ontsproten. Door onverwachte vormgeving, verras ik mezelf ook geregeld.

Sculpturen in brons, in abstract-organische en abstract-geometrische vorm weergegeven.

Brons Abstract

(2005 - 2006)

Sculpturen in brons, in abstract-organische en abstract-geometrische vorm weergegeven.

Opdrachtenwerk. Werken in deze groep bestaat uit bronzen dierportretten: vogels, paarden, ezels, honden, katten etc..

Brons Figuratief

(2005 - 2009)

Opdrachtenwerk. Werken in deze groep bestaat uit bronzen dierportretten: vogels, paarden, ezels, honden, katten etc..

Naast figuratieve stenen beelden, maak ik ook abstract werk. Veelal gaat het om beweging. Hoe laat je steen vloeien. Verwijzing naar dans, vis- en watervormen. Nieuwe richting is het vormgeven van onderliggende structuren van materie en gedachte. Vormen uit de natuur en hun verschijningsvormen, o.a. die van de Vrucht.

Abstract Steen

(1992 - 2003)

Naast figuratieve stenen beelden, maak ik ook abstract werk. Veelal gaat het om beweging. Hoe laat je steen vloeien. Verwijzing naar dans, vis- en watervormen. Nieuwe richting is het vormgeven van onderliggende structuren van materie en gedachte. Vormen uit de natuur en hun verschijningsvormen, o.a. die van de Vrucht.

Beelden van o.m. vissen in diverse steensoorten. Veelal ouder werk. Aan de basis: een droom over een hemelsblauw visje, dat ik onder een dikke laag ijs vandaan haalde. Het landschap was wit en eindeloos en de zon scheen meedogeloos. Het visje kromp onder het licht en om het te beschermen, heb ik het maar opgegeten. Veilig in mijn buik.

Stenen vissen en anderszins

(1991 - 2008)

Beelden van o.m. vissen in diverse steensoorten. Veelal ouder werk. Aan de basis: een droom over een hemelsblauw visje, dat ik onder een dikke laag ijs vandaan haalde. Het landschap was wit en eindeloos en de zon scheen meedogeloos. Het visje kromp onder het licht en om het te beschermen, heb ik het maar opgegeten. Veilig in mijn buik.